Columns van Jaap Haasnoot in de Katwijksche Post

Feiten en meningen over zaken die van belang zijn in Groot Katwijk

8 februari 2013

Column 2: Snelle Henkies



Af en toe heeft iedereen wel eens de neiging om iemand op zijn bakkes te timmeren. Een collega bouwvakker had dat laatst nog bij de broeders en zusters van de GOA. Dat is de parkeerpolitie, of zeg maar de Homeguard van Katwijk, ook al worden ze soms wel eens anders aangeduid. Ik volg altijd het advies van Wienen en richt me dus op de hogere kringen. Hoge bomen vangen veel wind en soms zijn er goede redenen om ze de wind van voren te geven. 

Over wind gesproken, Henk Kamp van de VVD wil windmolens langs het strand gaan plaatsen. Dat is namelijk veel goedkoper dan om ze ver in zee te zetten. Dank je wel Henk, we hadden die Duitse Muur dus beter kunnen laten staan langs de boulevard, als ik de oorlog er even bij mag halen.

Wie Henk Kamp is vraagt u ? Dat is die snelle Henkie die destijds het vliegveld,  en misschien mag ik zeggen ons vliegveld Valkenburg heeft gesloten. Over dat vliegveld schijnt weer het nodige rumoer te zijn ontstaan vanwege plannen om dure mensen te importeren vanuit het buitenland die daar leuk moeten gaan wonen. Maar daar ga ik niks over schrijven want daar heb ik verder geen informatie over. Henk Kamp is vroeger trouwens ook belastingambtenaar geweest. Ik zal collega Stam wel vragen om verder met hem af te rekenen.

Dan kan ik in de tussentijd een volgende coryfee op de korrel nemen. Nee, wethouder Daan Binnendijk, u bent nog niet aan de beurt. Even geduld betrachten, eerst even mijn allesverterende blik richten op mevrouw Sharon Dijksma van de PvdA. U weet wel, dat is die mevrouw die haar school nooit heeft afgemaakt, nog nooit bij een baas gewerkt heeft, en direct de politiek is ingerold. Daar heeft ze ons eerst verteld hoe wij het allemaal moesten doen in de maatschappij en is daarna carrièretijger geworden. Dat is helaas nog geen bedreigde diersoort in politiek Den Haag want politieke partijen zijn nu eenmaal vooral banenmachines.

U merkt het, uw spijkerharde columnist buigt naar rechts noch naar links. Als we Henk Kamp beentje lichten dan moet er ook iemand ter linker zijde het loodje leggen. Dat is nodig voor het evenwicht in deze uitgebalanceerde column en is een bewijs van mijn onafhankelijke opstelling. Wat er mis is met mevrouw Dijksma ? Laten we zeggen dat ze zich ontpopt als een vrouwelijke vorm van Henk Bleker. Wat is dat trouwens verschrikkelijk jammer dat die man niet meer in de politiek zit en weer ponyfokker is geworden. Heerlijk helder Henk, ik mis je. De manier waarop hij in de slipstream van “Boer zoekt vrouw” de geitenboerin probeerde te versieren die naast het binnenkort door mij te heropenen Vliegveld Valkenburg woont. Klasse, echt een vakman. Gelukkig hebben we Jack de Vries nog op de achterhand want voor de rest is het een beetje bleekjes bij het CDA . Een volgende keer meer over de verlengde Westerbaan want daar ging dit verhaal over.

Deze column werd eerder gepubliceerd in de Katwijksche Post d.d. 7 februari 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten